Sifat Mata Wanita menunjukkan Sikapnya.





Saiz mata kecil
Peramah, banyak cakap, kurang pertimbangan. Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Boleh bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak duniawinya dan melayan syahwatnya dengan baik.


Saiz mata sedang 
Sederhana, tidak banyak berahsia, ada pertimbangan, bertanggungjawab serta perlukan belaian mesra suami.


Saiz mata lebar 
Cukup kuat berahsia, otak kurang cergas, pemarah,bertindak tanpa fikir panjang, kurang teratur, tiada arah tujuan dan putus asa. Tapi boleh setia. Nafsu syahwat tinggi.


Mata selalu berkedip 
Pemaaf, senang dibawa berbincang, memahami dan sabar. Wanita ini baik


Mata jarang berkedip 
Wanita ini istimewa, bijaksana, baik pekerti, setia, adil,bertanggungjaw ab,tidak cerewet, membantu dan membahagiakan.


Mata cengkung 
Kurang memuaskan, materialistik, hidup dengannya boleh sengsara, kata manis tapi bohong, mahu senang, mudah curang, bila anda susah dia tidak peduli.


Mata redup 
Wanita ini mudah dipermainkan, tidak dapat kawal emosi, hati tidak tetap, banyak kenalan kurang sahabat, mengumpat, irihati, kejam, kasar,mencemuh, pemarah.


Matanya seolah tersembul keluar 
Sifatnya baik, rela, tabah, menyenangkan, ikut kata. Tapi mungkin tidak tepati janji, pendendam, tamak dan marah bila tidak puas nafsu syahwatnya.


Sumber : http://suhaimy.org

{ 11 comments.. read them below or add one }

myrol92 myrol92 19 Februari 2010 4:15 PTG
hahaha...yg tu takleh nak cakap la pulak....
myrol92 myrol92 19 Februari 2010 4:26 PTG
yer kew...jgn terasa pulak yer...
hahahaa...
TerrickCEF TerrickCEF 19 Februari 2010 6:47 PTG
erm mata cengkung cane?
mata redup?
mata seolah tersembul keluar?

cmne nak tengok mata pompuan aku pandang pompuan pun dah jadi gila
myrol92 myrol92 19 Februari 2010 8:00 PTG
ermm...tak tau la nak ckp mcm mane...
DaHLia DaHLia 20 Februari 2010 10:15 PG
erm...mana satu ek?? jap..tengok cermin jap..

ah..lebar? sedang?? semua je laa..haha
Farah Rifhan Farah Rifhan 3 Mac 2010 9:54 PTG
hehehehe!

mcm ada yg kena je. saya mata kecik, lebey kurang la tapi saya setia. huhuhu!

ada yg mata lebar saya kenal, sebijik mcm tu prangainya.

tapi yg mata redup tu, mcm x kena sket...sikapnya bertentangan dari yg digambarkan ada le. biasa la, ada yg kena, ada yg x kena kan?
Joseph Joseph 22 Oktober 2012 5:11 PTG
hm , apa beza mata sepet dan mata kecix? adik saya kata.. saya punya mata jenis mata redup . hmm